Spørsmål om fakturabetaling

  • Jeg har avbestilt en reise helt eller delvis, hva må jeg å gjøre?

    Reisen er allerede betalt

    Om du har avbestilt en reise helt eller delvis som allerede er betalt, tilbakebetaler vi beløpet innen 3-5 arbeidsdager. Pengene vil bli ført til din bankkonto.

    Reisen er ikke betalt

    Har du avbestilt en del av din reise som ennå ikke er betalt, kan du selv justere beløpet på din faktura med det krediterte beløpet når du betaler. Benytt samme konto og kid-nummer, du behøver bare å justere selve beløpet.

  • Når får jeg fakturaen min?

    Når købet er gennemført, sendes fakturaen til den email-adresse, du angav under ordren. Hvis du mangler din faktura, kan du kontakte kundeservice@captumgroup.no.

  • Hva skjer hvis jeg ikke betaler i tide?

    Det laveste godkjente beløpet du skal betale fremgår av fakturaen som du får hver måned. Laveste månedsbetaling er 5 % av skyldig beløp, men minst 100 kroner.

    Betalingsansvaret hviler på den som har søkt om og blitt innvilget kreditten. Hvis betaling ikke skjer til riktig tid, påløper et purregebyr, for tiden kr. 35,-. Dersom kravet forblir ubetalt vil det kunne påløpe kostnader i forbindelse med inkassotiltak. Påløpt rente og avgift kapitaliseres.

  • Jeg har ikke fått fakturaen min.

    Vi sender faktura til e-postadressen du oppgav under bestillingen. Har du ikke mottatt den, sjekk gjerne om den har havnet i søppelpost/spamfilteret ditt. Hvis du mangler fakturaen din, kan du kontakte kundeservice@captumgroup.no.

  • Hvordan blir fakturaen min sendt?

    Fakturaen sendes til deg via e-post til den e-postadressen du oppga ved kjøpet. Det er også denne adressen som er registrert hos Captum.

    Hvis du vil få fakturaen tilsendt med post, kan du kontakte oss på kundeservice@captumgroup.no

  • Har dere fått betalingen min?

    Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 3 virkedager før en betaling blir registrert. Kontakt kundeservice hos oss hvis det har gått mer enn 3 virkedager og betalingen din fortsatt ikke er registrert.

  • Jeg vil delbetale fakturaen min.

    Hvis du foretrekker fleksibel delbetaling, går det bra – følg instruksjonene på fakturaen din. Vær oppmerksom på at kostnader i form av rente og administrasjonsgebyr kommer i tillegg hvis du velger fleksibel delbetaling. Du finner vilkårene for delbetaling her

  • Hvorfor har jeg fått purregebyr på fakturaen min?

    Et purregebyr på for tiden 35 kroner kommer i tillegg hvis:
    * Betaling er registrert hos Captum etter forfallsdato
    * Betaling mangler helt en måned
    * Beløpet du betalte er lavere enn minstebeløpet som var oppgitt på fakturaen

    Hvis du mener at avgiften er urettmessig, ber vi deg kontakte oss slik at vi kan finne ut hva som har skjedd.

Spørsmål om delbetaling

  • Kan jeg betale ned hele gjelden tidligere?

    Du har naturligvis rett til å betale gjelden tidligere, i sin helhet eller delvis, uten ekstra kostnad.

  • Hvordan blir delbetalingsfakturaen min sendt?

    Delbetalingsfakturaen sendes til deg via e-post til den e-postadressen du oppga ved kjøpet. Det er også denne adressen som er registrert hos Captum. Hvis du vil få fakturaen tilsendt med post, kan du kontakte oss på kundeservice@captumgroup.no

  • Jeg har ikke fått delbetalingsfakturaen min.

    Vi sender delbetalingsfaktura på epost ca. den 7. i måneden. Har du ikke mottatt den, sjekk gjerne om den har havnet i søppelpost/spamfilteret ditt.

    Hvis du mangler delbetalingsfaktura din, kan du kontakte kundeservice@captumgroup.no.

     

  • Hvorfor har jeg fått purregebyr?

    Et purregebyr på for tiden 35 kroner kommer i tillegg hvis:
    * Betaling er registrert hos Captum etter forfallsdato
    * Betaling mangler helt en måned
    * Beløpet du betalte er lavere enn minstebeløpet som var oppgitt på fakturaen

    Hvis du mener at avgiften er urettmessig, ber vi deg kontakte oss slik at vi kan finne ut hva som har skjedd.

  • Når får jeg delbetalingsfakturaen min?

    Vi sender delbetalingsfakturaen til deg via e-post rundt den 7. i måneden. Hvis du mangler fakturaen din, kan du kontakte kundeservice@captumgroup.no.

  • Kan jeg endre fra fast delbetaling til fleksibel delbetaling?

    Det går bra. I stedet for å følge den faste betalingsplanen du valgte ved kjøpstidspunktet, kan du velge å betale minst det laveste beløpet som er angitt på delbetalingsfakturaen. Det innebærer at du endrer delbetalingsvilkårene til vilkår for fleksibel delbetaling.
    Les mer her

  • Hvilket beløp skal jeg betale?

    Du finner alle opplysningene du trenger for å gjennomføre betalingen på delbetalingsfakturaen din.

  • Kan jeg få en betalingsfri måned?

    Du kan benytte deg av to betalingsfrie måneder per år hvis du har valgt fleksibel delbetaling. Ingen av de første fire månedene kan være betalingsfrie, og du må gjøre innbetalinger minst fire måneder på rad før du kan benytte en ny betalingsfri måned. Rentene og administrasjonsgebyret for den betalingsfrie måneden legges til gjelden, og benyttelse av betalingsfri måned forlenger tilbakebetalingstiden.

  • Hva skjer hvis jeg ikke betaler i tide?

    Det laveste godkjente beløpet du skal betale fremgår av delbetalingsfakturaen som du får hver måned. Laveste månedsbetaling er 5 % av skyldig beløp, men minst 100 kroner.

    Betalingsansvaret hviler på den som har søkt om og blitt innvilget kreditten. Hvis betaling ikke skjer til riktig tid, påløper et purregebyr, for tiden kr. 35,-. Dersom kravet forblir ubetalt vil det kunne påløpe kostnader i forbindelse med inkassotiltak. Påløpt rente og avgift kapitaliseres.

  • Jeg har fått brev om oppsigelse av kreditten min?

    Hvis betaling uteblir i flere måneder, har vi ikke lenger mulighet til å opprettholde den innvilgede kreditten. Du får et brev med informasjon om oppsigelse, der vi også informerer om det forfalte beløpet (inkludert renter og avgifter), som må betales før den angitte forfallsdatoen for å unngå oppsigelse. Hvis vi mottar betaling før forfallsdato, har du naturligvis mulighet til å fortsette delbetalingen ifølge våre vilkår. Hvis vi ikke får noen betaling etter forfallsdatoen, kan saken bli oversendt til vår inkassorepresentant. Det innebærer ytterligere kostnader og risiko for at du får en betalingsanmerkning.

Annet

  • Hva er BankID?

    BankID er en elektronisk legitimasjon som du bruker når du må bekrefte identiteten din på internett. BankID-en din er personlig, og kan sammenlignes med pass, førerkort og annen fysisk legitimasjon. Hvis du ikke har BankID, kan du opprette det via banken din. Les mer på bankid.no/privat

  • Hvordan logger jeg inn med BankID på mobil?

    Med vanlig BankID identifiserer du deg gjennom å bruke fødselsnummer sammen med en kodebrikke, sikkerhetskort eller engangskode på SMS, samt det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.

    Med BankID på mobil er din BankID lagret på mobilens SIM-kort. For å logge på med BankID på mobil skriver du inn mobilnummer, fødselsdato og en selvvalgt pinkode.

    Les mer på bankid.no/privat

  • Hvorfor har dere foretatt kredittsjekk?

    Det er svært enkelt å betale med Captum, men vi ønsker naturligvis at det samtidig skal være trygt for deg som kunde. Derfor kan det bli utført en kredittvurdering, der vi også kontrollerer identiteten din. Kredittvurderingen innebærer at vi i noen tilfeller tar en kredittsjekk på deg. Vi forbeholder oss retten til i bestemte tilfeller nekte kreditt eller betaling med faktura. Når vi henter opplysninger fra en ekstern database, genereres en kopi av forespørselen. Dette brevet blir sendt til deg av kredittopplysningsbyråene vi samarbeider med.

  • Hvorfor kan jeg ikke bestille reisen min og betale med faktura eller delbetaling?

    Kontakt oss på kundeservice@captumgroup.no eller på telefon 23 12 51 00, så undersøker vi hva som har skjedd.

  • Kan jeg få fakturaen min via post?

    Vi kan absolutt sørge for at du får fakturaen din i posten hver måned i stedet for via e-post. Kontakt oss på kundeservice@captumgroup.no, så løser vi det til påfølgende måned. Hvis det er første gang du får en faktura, blir den automatisk sendt til den e-postadressen du oppga ved kjøpet.

  • Captum Groups kontonummer

    Vårt nya kontonummer er 3207 41 09895 SpareBank 1 SR-Bank

  • Hva skal jeg gjøre hvis e-postadressen fakturaen sendes til ikke stemmer?

    Hvis e-postadressen din ikke stemmer eller du vil bytte e-postadresse, kontakter du vår kundeservice på kundeservice@captumgroup.no og opplyser hvilken e-postadresse du vil få fakturaene til i fremtiden.

  • Hvordan fungerer en tilbakebetaling?

    Hvis vi av en eller annen grunn skal betale penger tilbake til deg, vil dette bli gjort ved å tilbakebetale bankkontoen din.

     

  • Hvilke betalingsvilkår gjelder?

    Du finner alle vilkårene våre på
    delbetalingsvilkår och fakturavilkår

  • Hvordan håndterer captumgroup.no cookies?

    Se våre cookies bestemmelser, som du finner her.

Tilbakemelding og klager

  • Hvor henvender jeg meg hvis jeg har en klage?

    Hvis du vil levere en klage, gjør du det i første omgang til vår kundeservice. Vi vil gjerne ordne opp i problemer eller misforståelser som har oppstått, og kan også videreformidle synspunktene dine. Hvis du ikke er fornøyd med håndteringen av saken, anbefaler vi at du sender klagen din til  klagomal@captumgroup.se. Vår klageansvarlig vil da gå gjennom saken på en upartisk måte, og foreta en ny vurdering.

  • Hvordan kan jeg gi tilbakemelding på tjenestene deres?

    Vi setter pris på alle synspunkter. Det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Kontakt oss gjerne på e-post: kundeservice@captumgroup.no så kommer vi tilbake til deg med eventuelle tiltak eller forbedringer så snart som mulig.

  • Saken min er fortsatt ikke løst. Hva gjør jeg nå?

    Hvis du fortsatt er misfornøyd, anbefaler vi at du kontakter klageansvarlig på nytt, og beskriver saken med så mye informasjon som mulig. Deretter kommer vi tilbake til deg med en endelig beslutning.

  • Informasjon om Forbrukerrådet

    Hvis du ikke er fornøyd med hvordan saken din og synspunktene dine er behandlet av Captum Group AB, har du mulighet til å ta opp saken med Forbrukerrådet, alternativt med Forbrukerklageutvalget. For mer informasjon se Forbrukerrådets nettsider for ytterligere veiledning.

  • Informasjon om Finansklagenemnda

    Finansklagenemnda tilbyr kostnadsfri rådgivning. Se Finansklagenemnda for mer informasjon.

Vi er her for deg

Vi som jobber i Captum brenner for kundeservice, og vi vil ha virkelig fornøyde kunder. Kontakt oss gjerne hvis du har spørsmål eller tilbakemeldinger: